8 Mayıs 2020 Cuma

Never Have I Ever 1. Sezon İnceleme, Konusu, Yorumlar


Netflix'in 27 Nisan 2020'de yayınlanan dizisi. Oldukça dramatik olaylar içermesine rağmen komedi tadında anlatmış her şeyi. Dizinin absürt bir havası da var. Eğlenceli bir dizi. Bittiğinde üzüldüm. Puanım: 8,5/10 Detaylar şu şekilde:

Baş rolde Hint bir aile var.  (Hintli değil, Hint!) Bu ailenin meseleleri anlatılırken Hindistan kültürünü de biraz daha yakından tanımak mümkün oluyor. Yani kafa sallamaları ve baharatlı yemeklerden biraz daha fazla detay var en azından. Aile büyüğü olan erkeğin herkes adına söz alması, -Türk kültüründeki gibi- kadın erkek ilişkilerine çok katı bir yaklaşım, görücü usulü evlilikler vb. gibi Hint kültürüne dair şeyleri de görmüş oldum. Baş rolde Devi olsa da yan karakterlerin hayatı da detaylıca ele alınıyor. Odak her an değişebiliyor. Bazen Kamala, bazen Fabiola... Ancak karakterler çok renkli. Dediğim gibi çok dramatik değil ama çok yüzeysel, derinliksiz de değil. Her karakterin yaşantısını merak ederek ve eğlenerek izledim. Dizi ayrıca ölüm travması, anne babası sevgisi eksikliği gibi acıklı durumları işlerken bile trajediye boğmuyor. Komedi havasını koruyor. Dizinin anlatıcısının (dış sesinin) vasfını anlamadım açıkçası (neden özellikle o karakter/ünlü seçilmiş). Onun diziye dahil olduğu sahne ilginç, şaşırtan bir detay olsa bile NE MANAA demekten kendimi alamadım. Ayrıca sadece yan karakterlerin değil, "yan yan" karakterlerin bile ani girişleri olmasından dolayı dizide bir absürtlük havası var. Komik ve absürt. Pek alışık olmadığım bir tarz. Ama fena değil. Dediğim gibi çok eğlendim ve karakterleri sevdim. Bu yüzden bitince üzüldüm. 

Eleanor Wong ve Fabiola Torres
rolleri ile Ramona Young ve Lee Rodriguez

Never Have I Ever (Yaptım Yapmadım)  Konusu
Babası 8 ay önce ölen Devi yeni okul dönemine başlar. Geçen yıldan "babası konser sırasında ölen kız" ve "aniden bacakları felç olan ama sonra düzelen kız" gibi bir ünü olan Devi bu yıl havalı erkekler ile çıkmaya ve artık havalı bir kız olmaya karar verir. Bu uğurda başına türlü olaylar gelir. Çok başarılı bir öğrenci olan Devi, bir yandan babasının travmasını atlatmaya çalışırken diğer yandan hayatındaki yeni krizlerle de başa çıkmaya çalışır. En büyük rakibi olan Ben ile çekişmeler, evine taşınan kuzeni Kamala, yakın arkadaşları olan Fabiola ve Eleanor'u boşlaması, partilerde başına gelenler, çakal ile imtihanı... 

Glee'den bir sürpriz de var: Müdür Figgnis rolüyle tanıdığımız
Iqbal Theba

Devi rolü ile
Maitreyi Ramakrishnan

Devi, Hindistanlı olmakla pek gurur duymayan bir genç kız. Hiç poker face değil. Ne hissediyorsa hepsi yüzünde. "Kızım biraz rol yap!" dediğim sahneler de oldu. Ama çok sevimli gülümsüyor. 

Ben Gross rolü ile Jaren Lewison


Tanıtım videosu.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder